Wil je geen fortuinen spenderen aan crèmes en wil je er toch even fris en stralend uitzien als je vriendinnen die wel smeren? De oplossing vind je in huis. Dit zijn vijf producten die je steeds in huis hebt en nuttiger zijn dan je denkt.
Bier of azijn
Bier maakt je droge lokken weer vochtig terwijl azijn je haar een gezonde glans geeft. Sop je haar gedurende een paar minuutjes in een van beide en spoel daarna met koud water.
IJs
Masseer voor je gaat slapen een ijsblokje over je gezicht tot het gesmolten is. Het klinkt misschien niet zo plezierig, maar wie mooi wil zijn, moet lijden. Het koude ijsblokje houdt vetcellen, acne en rimpels onder controle.
Kamillethee en citroensap
Om je haarlokken wat lichter wilt maken, spoel je ze best met een mix van kamillethee en citroensap. Droog ze met een haardroger of laat ze in de zon drogen voor een extra effect.
Aardappelen
Rauwe aardappelschijven helpen je wallen verminderen. Wallen houden water vast en de aardappel zou dit tegengaan. De aardappel bevat ook een enzym dat de donkere cirkels onder je ogen lichter maakt. Zo ga je te werk: was en schil een aardappel. Snijd twee schijfjes en plaats ze elk op een oog gedurende 10 minuten. Spoel je oogcontouren voorzichtig met lauw water en je bent klaar.
Tandpasta
Als je 's avonds een puistje ontdekt, wrijf er een beetje tandpasta over (enkel het witte deel als je een hebt met verschillende bestanddelen). 's Ochtends was je het gewoon weg met wat warm water. De tandpasta zou onzuiverheden uit verstopte poriën trekken en je huid drogen zodat het puistje kleiner wordt. (LV)
Marc Jacobs trekt alle aandacht naar zich toe net voor New York Fashion Week. Van 7 tot 9 februari opent de ontwerper een pop-up store genaamd Daisy Marc Jacobs Tweet Shop, waar je betaalt met een tweet.
Marc Jacobs houdt van grote stunts en lanceert tijdens New York Fashion Week een gloednieuwe campagne voor zijn topparfum Daisy met een wel erg speciaal initiatief. De Daisy Marc Jacobs Tweet Shop is een pop-up store die enkel betaling via sociale media aanvaardt. De enige vereiste is dat je de tag #MJDaisyChain op Twitter, Instagram of Facebook gebruikt. Voorlopig is wel nog niet geweten wat de precieze wisselkoers is van een twitter- of facebookbericht.
Om de marketingstunt nog aantrekkelijker te maken, wint de beste Instagramfoto een handtas van Marc Jacobs. Naast shoppen kun je in de winkel ook rustig genieten van een hapje en een drankje in de lounge of kun je gek doen in het fotohokje.
Vorig jaar lanceerde Marc Jacobs zijn parfum Honey ook met een speciale campagne. De ontwerper duidde op Google Maps zijn favoriete hotspots aan in verschillende steden. Om kans te maken op kleding en parfum, moesten de liefhebbers hun eigen plekjes toevoegen. (LV)
Ook H&M weet dat de Super Bowl het grootste Amerikaanse sportevenement van het jaar is en dat reclame daar een groot deel van uitmaakt. Het Zweedse label stunt met twee versies van een advertentie met David Beckham waar het publiek op kan stemmen.
Vanaf 27 januari, een week voor de Super Bowl, kunnen de kijkers via hm.com stemmen op twee versies van de H&M-campagne met David Beckham. De advertentie toont de Bodywear-collectie die Beckham met H&M ontwierp. De filmpjes waarop gestemd kan worden, heten #Covered en #Uncovered en zouden een bedekte of minder bedekte Beckham laten zien. Het filmpje met de meeste stemmen wordt tijdens de Super Bowl op 2 februari uitgezonden.
H&M gaat nog een stap verder en verandert zijn winkel op Times Square tot een "Fashion meets Football"-scène met interactieve spellen, stemscores en verschillende giveaways. De grootste prijs bestaat uit twee tickets voor de Super Bowl en een persoonlijke ontmoeting met David Beckham. Een andere kans om de ex-voetballer in het echt te aanschouwen, krijg je op 1 februari. Die dag zal Beckham aanwezig zijn in de winkel en maakt hij tijd om met de eerste 200 mensen op de foto te gaan.
Tijdens de Super Bowl kunnen de kijkers via hun Samsung Smart TV meteen de kleren uit de advertentie kopen. Via welk spotje dat zal gebeuren, hangt dus af van het publiek. (LV)
Foto: Twitter H&M
De Britse ontwerpster Vivienne Westwood ontwierp exclusief voor de Britse webshop Asos.com een ecologische tassenlijn. De lijn heet Ethical Africa en bestaat uit kleurrijke tassen voor zowel mannen als vrouwen.
De nieuwe tassenlijn van Vivienne Westwood bestaat uit milieuvriendelijke materialen zoals overgebleven leer, gerecycled canvas en hergebruikte spandoeken. De duurzame en betaalbare tassen werden handgemaakt in de Keniaanse hoofdstad Nairobi.
De collectie wordt gekenmerkt door een overvloed aan kleuren en originele prints. Naast handtassen en shoppers bevat de unisexcollectie ook rugzakken en weekendtassen.
De Ethical Africa-lijn wordt op vrijdag 24 januari gelanceerd op Asos.com met prijzen vanaf £58 (ongeveer 70 euro). (LV)
Foto: Twitter
Miley Cyrus heeft bekendgemaakt dat niemand minder dan Roberto Cavalli én Marc Jacobs kleding zullen ontwerpen voor haar aankomende tournee. Of ze echt veel om het lijf zal hebben, is natuurlijk nog maar de vraag.
Verschillende lifestylewebsites, waaronder 'Fashionista' en 'The Fader', beschrijven dat in totaal vijf ontwerpers tourkostuums zullen ontwerpen voor Miley Cyrus. De twee bekendste zijn Roberto Cavalli en Marc Jacobs. Op zich niet al te verwonderlijk, want de stijl van deze twee designers leunt dicht aan bij de stijl van Miley. Zo zal Cavalli gebruik maken van jeansstoffen en werkt hij aan korte shorts voor Miley. Hij ontwierp onder andere een huidkleurige bodysuit bedekt met Swarovski-kristallen.
Daarnaast kroop ook Marc Jacobs achter de ontwerptafel voor de tour van Miley. Op zich niet zo verrassend, de twee werkten in het verleden al regelmatig samen. Zo is Miley een van de gezichten van de lente/zomercampagne 2014 van het modehuis. Voor Marc Jacobs is het de eerste keer dat hij tourkostuums zal ontwerpen.
Ondanks de grote namen die haar podiumkostuums zullen ontwerpen, legt Cyrus de nadruk op haar stem. Ze wil niet dat de optredens draaien rond haar uiterlijk en gekke stunts, de mensen moeten beseffen dat het om haar stem gaat. Ze zal dus op het podium geen stunts uithalen en enkel live zingen. (LV)