Trending: de inner-liptattoo

2:47 PM Laetitia V. 0 Comments

TREND - De nieuwste rage in lichaamsversiering is de onderlip laten tatoeëren. De binnenkant dan welteverstaan. Miley Cyrus’ laatste exemplaar volgt deze trend en Ke$ha showde haar inner-liptattoo al in 2012. 
In 2009 trok Lil’ Wayne in een video zijn onderlip naar beneden en kwam er een kleine smiley tevoorschijn. ‘Ik lach niet veel, dus ik nam aan dat hij het wel zou doen’, vertelt hij over zijn tattoo.

Ke$ha staat niet bekend om haar verzorgd taalgebruik en liet in juni 2012 ‘SUCK IT!’ op haar onderlip zetten.
Miley Cyrus kon natuurlijk niet achterblijven en liet twee dagen geleden een trieste kat tatoeëren die lijkt op de trieste kat-emoji die je op smartphones gebruikt in berichten.
Maar niet alleen celebrities volgen de trend, ook gewone mensen zijn op de nieuwste tattootrend gesprongen. Het klinkt allemaal zeer pijnlijk –dat zal het ook wel zijn met alle zenuwen die door de lippen lopen-, is niet goedkoop én het zou na een paar maanden tot een paar jaar ook nog eens vervagen. Of het nu gaat om een verborgen boodschap, een passie of een liefdesverklaring, alles is mogelijk maar wel beperkt. Veel ruimte voor een ingewikkelde creatie is er niet. Verder ziet het er wel cool uit.
'Het is een persoonlijke tattoo die niet iedereen kan zien' 
Malika Roose (20) uit Eigenbrakel is helemaal mee met deze trend. In april 2012 liet ze de binnenkant van haar lip tatoeëren met LUA. ‘Lua is de titel van een liedje van Bright Eyes dat ik graag hoor’, vertelt ze. ‘Ik had dat ooit op MTV gezien toen ik jong was en vond dat toen al interessant. Het is een persoonlijke tattoo die niet iedereen kan zien.’
De studente Meertalig Polyvalent Bediende is niet aan haar eerste pronkstuk toe. ‘Ik heb nog een druppel op mijn enkel, Fatima-handen op de achterkant van mijn knieën, ‘marche’ boven mijn rechterknie en ‘ou crève’ boven de linker, een tekening op mijn pols, ‘Heavy’ in het midden van mijn rechterarm en ‘Heart’ links, een tekening aan de binnenkant van mijn linkerarm en op mijn ribben heb ik de zin ‘Surrounded by wolves and foxes.’ De innerliptattoo was volgens haar minder pijnlijk dan de anderen en gelukkig vond ze snel iemand die haar wens kon vervullen. ‘Veel van mijn vrienden zijn tatoeëerder. Ik heb ook een vriendenprijsje gekregen dat ik voor mezelf moest houden’, lacht Malika.
Foto's: Instagram, Roxanne Ready (CC 2.0), Facebook